idasdressyr

Alla inlägg den 13 september 2015

Av Idas Dressyr - 13 september 2015 21:11

efter varje vecka kommer jag skriva om zekes träning under veckan.
Jag varierar zekes träning och försöket träna styrka och kondition ute då han tycker det är kul.
Jag jobbar för att zeke ska tycks att träningen är rolig.
Såhär har han gått v. 37:

Måndag: Lite lättare Dressyr. Mycket uppmjukande.

Tisdag: Ella red ut. Lite konditions träning.

Onsdag: Dressyrträning. Fokus på flytta bakdelen samt övergångar.

Torsdag: Red ut.

Fredag: Vila

Lördag: tufft dressyrpass. Fokus på galopparbete och uppmjukning.

Söndag: red ut och hade kul:)

Ha det bra
Kram!!

Glöm ej att följa min instagram @ idaviljanenn För härliga ridbilder!!

Av Idas Dressyr - 13 september 2015 21:01

godnatt allihopa, måste gå och lägga mig och läsa på Kemin.
Imorgon får ni mer uppdatering om mitt och zekes liv;)
Kram

Av Idas Dressyr - 13 september 2015 18:21

igår var jag ju som sagt på hööks och jag skrev igår att jag skulle göra ett inlägg om vad jag köpte. så nu kommer det:)
jag köpte:

Super STAR shine från Effol
detta är ett pälsglans. jag behövde värkligen ett nytt. detta är ett av mina favoriter, gillar även foxfire och TIBhorse.
jag använder i man och svans nästan dagligen och några sprut på zekes rumpa och hals innnan tävling.
jag tycker att det funkar jättebra!
179 Kr men jag brukar köpa det på ullared för prisets skull;)

Spray On Schampoo från Showmaster
detta är som ett torrschampoo för hästens päls.
du sprayar på t.ex en gräsfläck, låter torka i ca 10min och sedan borstar bort!
det funkar alldeles utmärkt enligt mig och det känns som ett måste för nappe som är helvit...
Väldigt prisvärd också!
89kr

Dressyrspö från Showbee
Ett vanligt dressyrspö 1meter långt (alltså godkännt att rida fram med på dressyrtävling)
jag köper nästan alltid detta spö då det är stilrent och skönt att hålla i, men tappar alltid bort mina så det fick bli ännu ett nytt;)
69kr

Dressyrschabrak Briliant från Gold Medal
Ett ursnyggt dressyrschabrak. jag köpte i grått men finns även i rött och Vitt. (finns även i allround modell.)
det gråa har svart kant samt Två rader med strass stenar.
detta kommer vara så snyggt till gråalindor och matchande kläder och blingar så snyggt!!!
449kr



hoppas ni blev nöjda med inlägget!
hörs imorgon! kram Ida

glöm inta att följa min instagram @ idaviljanenn <3

Av Idas Dressyr - 13 september 2015 17:16

hej!
Förlåt för lite inlägg idag!
Idag på morgonen gjorde jag lite läxor, Bl.a kemi.
Jag var i stallet ca halv 10.
Det blev lite ändrade planer. Jag mockade och fixade åt nappe & Zeke. Sedan red jag nappe och Ella Zeke så red vi ut En liten tur, jätte mysigt:)

Efter lunch så var jag bara i stallet med lite kompisar. Putade Utrusting och myste med ponnysarna.

Nu ska jag fixa lite med bloggen, göra mer läxor och hoppa på två ben:)

Kram ida

huur söt är inte min lilla Zebra?!<333

Av Idas Dressyr - 13 september 2015 08:13

Hej.
Jag har precis vaknat och stigit upp. Okej. Söndag, imorgon är det skola igen, känns ju sådär kul. Men det funkar.

Jag har tänkt att nu på morgonen sätta mig med lite läxor. Har Engelska glosor och kemiläxa tills imorgon och svenskaläxa tills på Onsdag.
Zeke ska ju som sagt få rida ut idag, ska försöka hitta någon att rida ut med för han tycker väldigt mycket om att rida med flera olika hästar. Han ska få ryktas och bli ompysslad länge.

Det är nog mina planer för dagen. Vi får se vad som händer mer.;)
Kram Ida

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en ponnyryttare född 02, som tävlar och tränar dressyr.
Den största delen av mitt liv spenderas på min stjärna Zeke Varg, en guldfärgad och helt fantastisk ponny på 16 år.
"Den Bästa Känslan Är Innanför De Vita Dressyrstaketen"

Zeke Varg - 1999

Zeke är min fina guldponny, mitt allt. Jag har haft zeke sedan 10/4 -2014.

Tilsammans tränar och tävlar vi i dressyr. Båda tvås stora intresse.

De som står i samma stall som Zeke sägar att han är väldigt bortskämd, vilket han är. Har är ju mitt allt så därför lägger jag all min tid på honom.

 

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards