idasdressyr

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Idas Dressyr - 12 september 2015 21:13

Är hemma nu, ska kolla efter lite tävlingar på tdb m.m

Min dag har varit rolig, tillbringade morgonen och förmiddagen i stallet med lilla Zeke.
Sedan åkte jag till min kompis Hilda som igår fick en egen ponny.
Jag var med i stallet där hennes ponny står, det är en d-ponny född 99 som heter Hilma. Hon är väldigt lik Nappe. Hon är jättefin och dom kommer bli ett toppen ekipage tillsammans.<3

Efter vi varit i stallet så åkte vi till hööks. Jag köpte 4 saker. Jag tänkte lägga upp ett inlägg om vad jag köpte imorgon, hoppas det blir bra!

Sedan styrde vi vägarna hem till Hilda. Jag, Hilda och Ella (min lillasyster) var då väldigt trötta så vi slog oss ner i soffan och kollade på terränghoppningarna. Vi gjorde även lite hinder som vi hoppade över.:)

Tillsist så åkte jag till bion med mina kompisar. Vi såg Insidan ut, en tecknad film. Den var ganska bra!


Planerna inför imorgon är inte så mycket. Ska rida ut zeke efter dagens ganska krävande dressyr. Zeke ska ryktas och mysas med.
Måste även göra lite läxor inför måndag;)
Syns imorgon!
Kram Ida

Av Idas Dressyr - 12 september 2015 12:50

Dagens dressyrpass var toppen.
Jag skrittade fram länge på långa tyglar, sedan kortade jag upp honom och sätta honom i arbete.
Jag började med att mjuka upp honom i skritten.
Lite skänkelvikningar åt båda sidor, lite sluta, öppna samt förvänd sluta.

Efter hand började jag trava fram honom. I början försökte jag få honom i en låg och rund form för att få honom att jobba med ryggen.
Efter ett tag kortade jag upp och satte lite högre krav på honom.
Jag gjorde som i skritten, mjukade upp sidor och bogar innan Jag gick över till att värma galoppen.

Jag tog ett långt galopparbete. Började med att öka och minska. Jag kortade upp ordentligt, gjorde halter och fattade galopp igen. I början var han lite tvär men i slutet mjuknade han till riktigt fint.
Jag gjorde 8:or med byten och sedan gjorde jag 8:or, saktade av till skritt i mitten och fattade sedan andra galoppen.
I slutet vad zeke jätte lyhörd och lyssnade verkligen på mig.

I slutet av passen galopperade jag honom i låg lång form samt travade och skrittade av länge.


Världens finaste ponny var som vanligt dröm att rida.
Kram Ida

Glöm inte att följa min instagram,
@ Idaviljanenn

Av Idas Dressyr - 12 september 2015 12:22

Har precis ridit och fixat med lilla zeke. Så här kommer lite bilder.
Skriver mer sen:)
Kram


Min lilla zebra<3

Av Idas Dressyr - 12 september 2015 08:11

Precis stigit upp, har tänkt mig att vara i stallet Kl. 9.
Hoppas zeke är mjuk och fin efter gårdagens massage:)
Efter jag har ridit och pysslat i stallet ska jag och En kompis åka till hööks, det är nämligen så att igår fick hon en häst så vi ska åka dit och inhandla nödvändiga saker;)
Behöver köpa nytt pälsglans samt ett spray on schampoo till nappe!

Ikväll ska jag gå på bio. Brukar typ aldrig göra det men jag ska göra det med några kompisar från min gamla klass från 6:an. Jag började ju 7:an nu. Vi ska se insidan Ut

Med uppdatering kommer väl efter ridpasset!
Kram Ida

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en ponnyryttare född 02, som tävlar och tränar dressyr.
Den största delen av mitt liv spenderas på min stjärna Zeke Varg, en guldfärgad och helt fantastisk ponny på 16 år.
"Den Bästa Känslan Är Innanför De Vita Dressyrstaketen"

Zeke Varg - 1999

Zeke är min fina guldponny, mitt allt. Jag har haft zeke sedan 10/4 -2014.

Tilsammans tränar och tävlar vi i dressyr. Båda tvås stora intresse.

De som står i samma stall som Zeke sägar att han är väldigt bortskämd, vilket han är. Har är ju mitt allt så därför lägger jag all min tid på honom.

 

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards